torsdag 2 juni 2011

lite mindre stress och lite mera strass

tiderna är lite lugnare nu, även om jag jobbar mycket.

den "nya banan" är påbörjad. Kom in på en skola som jag tror kommer att ge mig väldigt mycket.

På senare år har jag tappat det. Jag läser bloggen och ser att det finns glimtar av det jag längtar efter och saknar Men det är långt kvar till den plats där jag började.
Tänker att jag har kunnat göra så mycket fantastiskt. Har fått träffa fantastiska människor och sett otrolig platser och jag tänker att jag ska kanske använda bloggen mer och skriva ner det, en sak i taget.

Sen är det ju det där nya som lurar runt hörnet. Jag vill helst inte basunera ut det eftersom jag fortfarande tror att nån kommer kunna läsa detta. Vilket är en lite rolig tanke. Men vem vet, jag kanske ger barnen adressen nån gång i framtiden så de kan få en lite del av deras första tid utifrån bara mig.

Och appråpå det, K sa så klokt häromdagen när vi handla nya skor och klänning för skolavslutningen. Jag ville så gärna att hon skulle ha en vit klänning och hon ville ha en orange/grön/blå och till slut fick jag igenom min vilja Men som K påpeka så:

Du kan bestämma vad jag inte ska ha på mig för kläder
men du kan inte bestämma vad jag sätta på mig för kläder!

Kloka, kloka flicka! Tänk om jag hade kommit på det själv, undrar om jag hade fått uppleva än mer och vara ännu mera mig själv.

Stor kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar