måndag 11 januari 2010

måndag efter jullov

Åkte till K´s nya skola idag, oj va söt den var. Kändes bra så fort vi klev in. Jag tänkte stillsamt att hon skulle få en inskolningstid och kanske börja på riktigt nästa vecka. Men när jag kom efter två timmar så ville hon inte hem. Såklart. Så mycket K. Hade jag haft hälften av hennes självklarhet vid hennes ålder hade jag vart lycklig (kanske, tror jag, hoppas jag).

Under tiden som hon va på skolan fika jag först med A som har tagit ledigt i helgen för att hjälpa mig och sen en sväng hos J. Hon bjöd på finkaffe och prata plugg/barn/män. Sen iväg för att hämta K igen.

Till lägenheten för att mäta lite tapetvägg och kolla upp förråd och sånt och den var finare än jag kom ihåg den! Jag är så nöjd, det kommer bli bara bra, jag känner mig så hemma där och jag ber till Gud att barnen kommer trivas. K verka tycka om sitt rum och trodde att den skulle passa oss fint, vi mätte för ett badkar och om jag får projektjobbet så är det badkar som står överst på listan.

Sen åkte vi och hämta L, Nanna skulle till tandläkaren så vi åt lunch på stan och sen iväg och hämta glasögon och fixa solbrillor till K. Iväg till passexpiditionen för att få pass, men F måste skriva på så det får vänta lite med själva passinhandlandet.

Hem till Nanna, jag bada fort (det är så kallt ute och inne i huset nu så jag är konstant förbannad) Hem till oss, vänta på F, han skrev på papprena och sen iväg och handla, panta flaskor och fixa flyttgrejor. Han ska få Tv´n, tvbänken, fotöljer, en sängbänk som måste fraktas bort på torsdag.

Nu, efter en fryspizza ska jag slänga mig i tv-soffan, jag borde en massa annat men orkar inte riktigt. IMORGON är dagen packning sker. Big time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar